Szolgáltatásaink
Mit nyújt Önnek a Merkantil Flotta?
A gépjárműpark beszerzése és üzemeltetése a vállalkozások számára minden esetben jelentős költséget, és az alaptevékenységtől eltérő feladatok ellátását jelenti.
A Merkantil Flotta a gépjárműpark beszerzését, valamint annak kezelését, felkészült szakembergárdával biztosítja az Ügyfelek számára tartós bérleti szerződés keretében. Szolgáltatásunkkal az adminisztrációs, valamint a gépjárműparkkal kapcsolatos valamennyi ügyintézés terhétől mentesíteni tudjuk ügyfeleinket.
Több éves tapasztalatunk és a Merkantil Csoport szakmai hátterére támaszkodva a piacon kimagasló színvonalú szolgáltatást kínálunk, amelyet az üzemeltetési költségek optimalizálására és folyamatos kontrolljára fókuszálva alakítottunk ki.
A Merkantil flottakezelés előnyei
Általános menedzsment szolgáltatás
Beletartozik a gépjárművek és kapcsolódó szolgáltatások kiválasztásának a folyamata, a gépjárművek forgalomba helyeztetése és átadása, az ügyfélszolgálat rendelkezésre állása, a rendszeres riportolás és konzultáció lehetősége... Bővebben
Szerviz szolgáltatás
A gépjárművek szerviz igényének kezelése, beleértve a gyári előírt karbantartásokat és hatósági vizsgákat, a rendeltetésszerű használatból eredő kopások miatti cseréket (pl. fék, tengelykapcsoló) és az előre nem látható meghibásodások kijavítását (csapágycsere, de akár motorcsere is).
Gumiabroncs szolgáltatás
A gépjárművek biztonságos közúti közlekedéséhez szükséges gumiabroncsok biztosítása, beleértve az abroncsok beszerzését, az éppen nem használt abroncsok állapot felmérését, tárolását, a csere helyszínére történő szállítását, a csere munka és anyag költségét, valamint a rendeltetésszerű használat miatt elkopott abroncsok pótlását.
Országúti segélyszolgálat
Közlekedés során bekövetkezett balesetek és meghibásodások kezelésére létrehozott szolgáltatás-csomag, a gépjárművet használók aktuális igényeihez illesztve. A szolgáltatások körét biztosítjuk, a helyszíni javítástól, a tréleres szállítás és csereautó biztosításán keresztül, a hazautazás vagy szállás megszervezéséig.
Biztosítások kezelése
Ez a szolgáltatás magába foglalja a tartós bérleti szerződés időtartama alatt a gépjárművek vagyonbiztosítási fedezetben tartását, a kötelező gépjárműfelelősség biztosításra (KGFB), opcionálisan a Casco biztosításra kiterjedően - valamint a karosszéria javítások és a kárakták kezelését.
GAP fedezeti biztosítás
A biztosítási szolgáltatáshoz tartozó, külön szerződéssel igénybe vehető biztosítás. A tartós bérlet futamideje alatt bekövetkező megsemmisülés (totálkár) esetén értékkülönbözet és/vagy önrész fedezetére lehet kötni.
Kárkezelés és karosszéria javítás
A gépjárművek használata során bekövetkező balesetekből és egyéb káreseményekből származó javítások és biztosítási események (kárakták) kezelése.
Üzemanyag kártya
MOL és/vagy Shell üzemanyag kártyát biztosítunk magyarországi vagy európai használatra. A kedvezményes árakon felül a kártya használat kényelmes, biztonságos és utólagos elszámolást biztosít. PIN kód, rendszám, termékkör és limitek beállításával jól kontrollálható és riportálható, nincs szükség a gépjármű használók egyedi számláinak kezelésére.
Bérautó
A bérautó szolgáltatással az Ügyfelek meglévő flottáján felüli (pl. projekt teamek) gépjármű igényeit tudjuk kielégíteni.
Bírságok kezelése
Az esetileg előforduló büntetések, birságok kezelésére létrehozott szolgáltatás.
Csereautó és hozom-viszem szolgáltatás
Ezek a szolgáltatások a gépjármű használók mobilitásának megőrzésére szolgálnak arra az esetre, ha a gépjárművezető által használt gépjármű karbantartás, meghibásodás vagy baleset miatt nem használható vagy egy szolgáltatás nyújtása korlátozza átmentileg a használatot.
Autópálya matrica
Egyszerű kényelmi szolgáltatás, amely biztosítja, hogy a gépjármű a szolgáltatás igénybevétele alatt rendelkezzen a megfelelő úthasználati jogokkal.
Mosás, takarítás
Ügyfeleink igénybe tudják venni az országos lefedettséget biztosító szerződött partneri hálózat szolgáltatásait, utólagos elszámolással.
Telematika
A mobiltelefonra telepített alkalmazással az automatikus parkolás és útdíj fizetés, az előre elkészített menetlevél, az egyes szolgáltatásokra történő bejelentkezés, a Merkantil Flottával való kapcsolattartás és a gépjárművek védelme is elérhető.
Gyakran ismételt kérdések
A bírálathoz az alábbi dokumentumok szükségesek, de a tartós bérleti szerződés részleteinek ismeretében a lista bővülhet:
- aláírt tartós bérleti ajánlat,
- a gépjárműre vonatkozó kereskedői ajánlat,
- 30 napnál nem régebbi NAV tételes folyószámla kivonat adónem egyenleges oldallal (kivéve, ha a cég szerepel a NAV köztartozásmentes adózók között),
- friss főkönyvi kivonat,
- utolsó, aláírt éves beszámoló, amennyiben nincs feltöltve az e-beszámoló oldalán,
- aláírási címpéldány(ok),
- aláíró(k) személyi igazolvány és lakcímkártya másolatai (lakcímkártya esetében a lakcímet tartalmazó oldala).
A gépjárművek tartós bérleti szerződését határozott futamidőre (12-60 hó) az Ön által meghatározott éves futásteljesítmény (szerződött futás) figyelembevételével kötjük meg, rögzített szolgáltatási tartalommal (pl. bérlés, gumimenedzsment, biztosítások stb.).
Ha azonban Ön a gépjárművet a meghatározott futamidőtől eltérő ideig kívánja használni, és/vagy a tényleges éves futásteljesítmény eltér a szerződött futástól, úgy lehetőség van az egyedi bérleti szerződés bizonyos keretek közötti módosítására, újra kalkulálás alapján.
Szintén lehetőséget biztosítunk a tartós bérleti szerződésben foglalt szolgáltatások módosítására, meglévő szolgáltatások lemondására, újabb szolgáltatások igénybevételére, erről szolgáltatásaink között tájékozódhat.
Kérjük, a tartós bérleti szerződés futamidejének és/vagy futásteljesítmény módosításához az alábbi adatok megadásával forduljon kapcsolattartójához, vagy írjon a flotta@mail.merkantil.hu e-mail címre:
- gépjármű forgalmi rendszáma,
- aktuális km óra állás,
- várható jövőbeni éves futásteljesítmény,
- gépjármű tervezett leadási dátuma.
Ha a tartós bérleti szerződés szolgáltatástartalmán kíván módosítani, úgy erre vonatkozó igényét is írja meg nekünk a fentieken túl.
Kollégáink szerződésmódosítási ajánlatunkkal hamarosan felkeresik Önt.
Mi a teendőm, ha lejár a tartós bérleti szerződésem?A bérleti szerződések lejáratát megelőzően kollégáink megkeresik Önt, hogy érdeklődjenek a bérelt gépjármű sorsáról, azaz, hogy a gépjármű leadása vagy (ha lehetséges) annak további használata mellett döntenek.
Kérjük, leadás esetén olvassa el a leadással kapcsolatos tájékoztatónkat, további használati igény esetén a szerződés futamidejének módosításával kapcsolatos információkat.
A gépjármű leadását követően a tartós bérleti szerződés feltételeinek megfelelően elszámolást készítünk, majd az adott tartós bérleti szerződést lezárjuk.
Mi a teendőm, ha a tényleges futásteljesítmény eltér a szerződött futásteljesítménytől?Ha a gépjármű használata során kiderül, hogy a tényleges éves futásteljesítmény - akár pozitív, akár negatív irányban - eltér a szerződött futásteljesítménytől, vagy esetleg a gépjármű használójának munkakörülményei megváltoznak, és ezért eltérés várható, úgy lehetőség van a bérleti díj valós futáshoz történő igazítására.
Ilyenkor megvizsgájuk, hogy a változás várhatóan mennyi költségtöbbletet vagy költségmegtakarítást eredményez a hátralévő futamidő alatt, amit a bérleti díjban érvényesítünk. A bérleti díjak valós futásteljesítményhez való igazításával elkerülhető, hogy a futamidő végi elszámolások váratlan kiadásokat hozzanak magukkal.
Kérjük, alul- vagy túlfutás korrekcióra vonatkozó ajánlatkéréshez küldje el kapcsolattartójának (vagy a flotta@mail.merkantil.hu e-mail címre) az alábbiakat:
- gépjármű rendszáma,
- aktuális km óra állás,
- várható jövőbeni éves futásteljesítmény.
Kollégáink ajánlatunkkal hamarosan megkeresik Önt.
Mi a teendőm, ha megváltoztak az azonosító adatok?Ha adataiban változás lép fel, arról haladéktalanul értesítenie szükséges kapcsolattartóján túl egyidejűleg a Szolgáltatót is. Ilyen tájékoztatási kötelezettséggel bíró változások különösképpen, de nem kizárólagosan:
- székhely vagy levelezési cím változása,
- kapcsolattartó személy vagy annak elérhetőségének változása,
- tulajdonosi szerkezet vagy a tulajdonosok személyének megváltozása,
- cégjegyzésre/képviseletre jogosultak személyének változása.
Kérjük, a változásokról írásban tájékoztassa kapcsolattartóját, vagy írjon a flotta@mail.merkantil.hu e-mail címre.
Mi a teendőm, ha leadnám a gépjárművet?Ha Ön a gépjármű leadása mellett dönt, mert nem kívánja meghosszabbítani a bérleti szerződésének futamidejét, kérjük, szándékáról tájékoztassa kapcsolattartóját vagy írjon a flotta@mail.merkantil.hu e-mail címre.
Amennyiben leadási ponton szeretné leadni a gépjárművet, kérjük, jelezze leadási igényét a flottalogisztika@mail.merkantil.hu e-mail címen, minimum 72 órával a leadási időpontot megelőzően (munkaszüneti napok nem számítanak bele az időintervallumba), az alábbi kötelező adatok megadásával:
- leadás tervezett dátuma és időpontja,
- rendszám,
- típus,
- helyszín,
- kontakt személy neve és telefonszáma.
- levélben kerüljön feltüntetésre: „Merkantil Bérlettől bérelt gépjármű”.
Hol tudja leadni?
JÁRMŰDEPÓ
Cím: 1112 Budapest, Alsóhatár út 1/C
Nyitvatartás: H-P, 8-17 óráig
Kontaktszemély: Mravik Attila
Telefonszám: +36 30 825 5382
E-mail:
mravik@jarmudepo.hu
Kérjük, hogy a gépjármű leadásakor kiemelten figyeljen az alábbiakra:
- a gépjárműből vegye ki személyes tárgyait,
- a gépjármű kívül és belül is tiszta legyen,
- a gépjármű utólagos dekorációja (pl. matricák) kerüljön eltávolításra,
- állapota feleljen meg a rendeltetésszerű használat követelményeinek, amelynek feltételeit a Magyar Lízing és Finanszírozó Társaságok Szövetsége által közzétett, a Szolgáltató honlapján is megtekinthető egységes személyautó és kishaszongépjármű -átvételi útmutató tartalmazza:
- a gépjárművel együtt
adja át annak, valamennyi tartozékát, így különösen
- kulcsait, távirányítóit, kódkártyáit,
- forgalmi engedélyét,
- szervizkönyvét, valamint használati és karbantartási utasítását,
- KRESZ tartozékokait.
A gépjármű leadásakor átadás-átvételi jegyzőkönyv készül, ebben rögzítésre kerül a gépjármű fentiekre vonatkozó adatok, km óra állása, a látható sérülések, esetleges hibák és hiányosságok. A tartós bérleti szerződés konstrukciójától függően a leadást követően elkészül a gépjármű műszaki és esztétikai állapotfelmérése, mely felmérés majd a futamidő végi elszámolás alapját képezi.
Ha a gépjármű állapota ezt indokolja, a Merkantil Bérlet Kft. - a bérbe vevő költségén - gondoskodik a működésképesség helyreállításához, illetve a tovább értékesítéshez elengedhetetlenül szükséges javítási, karbantartási munkák elvégeztetéséről, ideértve a gépjármű kulcsainak, okmányainak és tartozékainak esetleges pótlását is.
Amennyiben elszállítást szeretne kérni, kérjük jelezze igényét kapcsolattartójának vagy a flotta@mail.merkantil.hu e-mail címre.
Mi a teendőm, ha lerobbant az autóm?Ha munkaidőn kívül (hétvégén, ünnepnapon vagy éjszaka) műszaki hiba vagy baleset miatt nem tudja folytatni útját, és bérleti szerződése tartalmaz közúti segélyszolgálat szolgáltatást, úgy a Merkantil Assistance nonstop +36 1 268 6800 telefonszámán kérhet segítséget.
Kérjük, a segélyhívás előtt készítse elő a forgalmi engedélyt, hogy a diszpécsernek megadhassa a gyors ügyintézéshez szükséges adatokat! Szerződött partnerünk tájékoztatja Önt a gépjárműre kötött szerződés alapján elérhető magyarországi és európai szolgáltatások köréről (helyszíni javítás, szervizbe szállítás, csereautó stb.) és közösen dönthetnek az Önnek leginkább megfelelő intézkedésről.
Mi a teendőm, ha káresemény, baleset történt?Kérjük, a mindennemű káreseményt haladéktalanul jelentsen kollégáinknak a karrendezes@mail.merkantil.hu e-mail címen vagy munkaidőben a +36 1 268 6800 telefonszámon.
Teendők a kár helyszínén
Kérjük, győződjön meg arról, hogy a balesetben történt-e személyi sérülés. Ha igen, úgy haladéktalanul és kötelezően hívjon rendőrt és mentőt, a baleseti helyszínt hagyja változatlanul abban az esetben is, ha a sérült járművek akadályozzák a forgalmat.
Ha nincs személyi sérülés, akkor is javasoljuk, hogy hívjon rendőrt (élethelyzettől függően) illetve, hogy készítsen fényképeket a balesetről, mely a segítségére lehet a felelősség későbbi tisztázásában.
Baleseti bejelentő
A bejelentő lap elsősorban a baleset pontos leírására szolgál, ezért fontos, hogy azt saját szempontjai alapján töltse ki az esemény részleteinek megfelelően.
Emellett elérhető az E-kárbejelentő nevű alkalmazás (ekarbejelento.hu), melyet a balesetben résztvevők mobiltelefon tudnak kitölteni.
Ha egyik félnél sincs baleseti bejelentő, és a helyszínen nem is oldható meg annak gyors beszerzése, vagy nem megoldható az E-kárbejelentő használata, abban az esetben célszerű egy papírra felírni egymás adatait, elérhetőségeit, és azt, hogy mikor, mi történt. A dokumentumokról készítsen fényképeket mobiljával.
Feltétlenül ellenőrizze tételesen a baleset összes résztvevőinek iratait (személyi igazolvány, jogosítvány, forgalmi engedély, biztosítási adatok).
Külföldi káresemény
Külföldön bekövetkezett káresemény esetében is kötelező rendőri intézkedést kérni amennyiben:
- személyi sérülés történt
- a másik fél vagy felek elhajtanak a baleset helyszínéről
- a másik fél vagy felek nem együttműködőek.
Nagyon fontos, hogy a baleset helyszínén töltsék ki az európai baleseti bejelentőt (kék-sárga), amely során ügyeljenek arra, hogy a külföldi rendszámú gépjármű, annak felelősségbiztosítója és vezetőjének az adatai pontosan legyenek feltüntetve.
A nyomtatvány egységes az egész Európai Unióban. Minden ország a saját nyelvén nyomtatja ki a bejelentőlapot, de ezek tartalmukban nem térnek el egymástól. Akár kettőt is ki lehet tölteni, a külföldi autós a sajátját, a magyar pedig a magyar nyelvűt tölti ki, s mindketten mindkettőt aláírják. Fontos azonban, hogy mindkét nyomtatvány tartalmilag azonosan legyen kitöltve és aláírva.
Külföldön bekövetkezett bármilyen kárnál, kárenyhítési tevékenység (pl. gépjármű elszállíttatása, zárt helyen tároltatása) csak a biztosítóval történt előzetes egyeztetést követően végezhető.
Lopáskár, rongálás
Gépjármű lopáskár, részlopáskár, illetve rongáláskár esetén haladéktalanul feljelentést kell tennie az esemény, illetve a lakóhely szerinti illetékes rendőrkapitányságon!
Kérjük, hogy a feljelentés másolatát küldje meg a karrendezes@mail.merkantil.hu e-mail címre!
Mi a teendőm, ha lejár a gépjármű műszaki érvényessége?Közúti forgalomban csak érvényes forgalmi engedéllyel és érvényes műszaki vizsgával vehet részt a gépjármű. A bérbe vevő felelőssége, hogy a gépjármű a műszaki érvényesség lejáratát megelőzően elvégzésre kerülhessen a műszaki vizsga.
Kérjük, igényét jelezze a flottaszerviz@mail.merkantil.hu e-mail címen vagy a +36 1 268 6800 telefonszámon, kollégáink - és rajtuk keresztül szerződött szervizpartnereink - készséggel állnak az Ön rendelkezésére.
Mi a teendőm, ha a gépjárművem javítása, karbantartása szükséges?Az előírt időszakos szervizeket legkésőbb a szerviz/garanciafüzetben foglalt idő/km futás teljesülésekor vagy a gépjármű műszerfalán erre figyelmeztető jelzés által meghatározott km/idő korlátig szükséges elvégeztetni a gyártói garanciavállalás érvényességéhez. A bérbe vevő felelőssége, hogy a gépjármű a kötelező szerviz periódus lejáratát megelőzően szervízbe kerüljön.
A gépjármű rendellenes működése (műszerfalon hibajelzés világít, szokatlan hang és/vagy menet tulajdonság stb.), sérülése, alkatrész és tartozék elhagyása esetén a gépjárműnek szintén mihamarabb szervizbe kell kerülnie.
Kérjük, igényét jelezze a flottaszerviz@mail.merkantil.hu e-mail címen vagy a +36 1 268 6800 telefonszámon, kollégáink - és rajtuk keresztül szerződött szervizpartnereink - készséggel állnak az Ön rendelkezésére.
Mi a teendő szezonális abroncscsere esetén?Az abroncsok élettartamát jelentősen megnöveli az időben elvégzett szezonális csere, és a rendszeresen ellenőrzött megfelelő nyomás.
A szezonális abroncscseréket jellemzően október-november hónapokban (téli átszerelés), illetve március-április hónapokban (nyári átszerelés) végeztetheti el szerződött partnereink közreműködésével.
Ha már ismeri a folyamatot, akkor az alábbi linkeken és/vagy telefonszámokon kaphat időpontot már korábbi szolgáltatójától:
- MARSO Kft.: https://www.marso.hu/bejelentkezes?returnTo=/szerviz-foglalas
- ABRONCS Kereskedőház Kft.: https://ido.akh.hu/
Ha abroncsa a szezonális abroncscserék közötti időszakban elhasználódott, defektet szenvedett, vagy azon rendellenes kopást (futófelület 2 oldalán eltérő elhasználódás, „kagylós” kopás), esetleg szálszakadást észlel, kérjük, haladéktalanul jelezze kollégáinknak, akik a legközelebbi szervizpartnerhez irányítják.
Kérjük, igényét jelezze a flottaszerviz@mail.merkantil.hu e-mail címen vagy a +36 1 268 6800 telefonszámon, kollégáink - és rajtuk keresztül szerződött szervizpartnereink - készséggel állnak az Ön rendelkezésére.
Mi a teendőm, ha elveszett az üzemanyagkártyám?Kérjük, a kártya elvesztésének észlelése esetén haladéktalanul hívja az üzemanyag kártyát kibocsátó olajtársaság ügyfélszolgálatát, akik intézkednek a kártya letiltásáról.
- MOL: +36 1 211 1000
- SHELL: +36 1 480 1111
Kérjük, ezt követően jelezze a kártya elvesztését és letiltását a flottaszerviz@mail.merkantil.hu e-mail címen, hogy - igény esetén - új kártyát rendelhessünk Önnek.
Lépjen velünk kapcsolatba az alábbi elérhetőségeken!
Írjon nekünk!
Vegye fel a kapcsolatot a Merkantil Flotta csapatával!
Üzenetet küldökHívjon minket!
Vegye fel a kapcsolatot a Merkantil Flotta csapatával!
Kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot!
Tudomásul vettem a Merkantil Bérlet Kft. Általános adatvédelmi tájékoztatójátt és a Bérbeadási és Flottakezelési szolgáltatásokra vonatkozó adatkezelési tájékoztatóját. Továbbá hozzájárulok adataim kezeléséhez az ajánlatadás és a szerződés előkészítése során végzett kapcsolattartás érdekében.
Általános menedzsment szolgáltatás
Beletartozik a gépjárművek és kapcsolódó szolgáltatások kiválasztásának a folyamata, a gépjárművek forgalomba helyeztetése és átadása, az ügyfélszolgálat rendelkezésre állása, a rendszeres riportolás és konzultáció lehetősége, valamint a gépjármű használatához szükséges hivatalos iratok és meghatalmazások kiállítása és elküldése, a gépjárművek visszavétele, állapotfelmérése, majd értékesítése.
Kezeljük az ügyfél költséghelyeit és a gépjárművekhez tartozó használókat. Igény szerint a számlázást és riportolást is eszerint tudjuk nyújtani.