Ügyfeleinknek
A tartós bérlet igénybevételével
- Részesülhet azokból a beszerzési kedvezményekből, melyek a bérbeadót, mint több ezer autó tulajdonosát az importőröknél, kereskedőknél megilletik.
- A beszerzés és forgalomba helyezés adminisztrációját az Ön kollégái helyett a bérbeadó szakemberei végzik.
- A gépjárművekben álló tőkét a vállalkozás fejlesztésére, árukészlet növelésére és egyéb az alaptevékenység hatékonyságának javítását célzó megoldásokra fordíthatja, hiszen a konstrukció tőkelekötést nem igényel.
- A személygépjárművek esetében is ÁFA-t takaríthat meg, hiszen a bérleti díjak ÁFA-ja az üzleti tevékenység érdekében megtett utak arányában, de minimum 50%-ban visszaigényelhető.
- Minimalizálhatja kockázatait, hiszen a futamidő végi maradványértéket - ezen keresztül a havi bérleti díjakat - a bérbeadó garantálhatja, ezzel megkímélve vállalkozását az autópiac esetleges negatív változásainak hatásától.
- Javulhat a társaság likviditása, az autók kikerülnek a társaság könyveiből.
- A tartós bérleti szerződés lezárását követően a biztosítási szerződések lemondása, az értékesítés és annak adminisztrációja a bérbeadó feladata.
Ügyfelünk lehet minden szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró jogi személy, egyéb szervezet, egyéni vállalkozó, illetve egyéb személy (Ptk.: vállalkozás fogalma; jellemzően társas vállalkozások, mint Kft., Zrt.).
Kérdése, problémája van?
Ajánlatkérés, meglévő szerződésekkel kapcsolatos ügyintézés
Új ajánlattal és meglévő szerződéssel kapcsolatban kérjük, keresse kapcsolattartóját vagy küldjön üzenetet nekünk!
Üzenetet küldökGépjárműhasználattal kapcsolatos ügyintézés
Ha a bérelt gépjárművével kapcsolatban szeretne segítséget kérni, kérjük, hívja az alábbi telefonszámot vagy küldjön üzenetet nekünk:
Üzenetet küldökGyakran ismételt kérdések
A bírálathoz az alábbi dokumentumok szükségesek, de a tartós bérleti szerződés részleteinek ismeretében a lista bővülhet:
- aláírt tartós bérleti ajánlat,
- a gépjárműre vonatkozó kereskedői ajánlat,
- 30 napnál nem régebbi NAV tételes folyószámla kivonat adónem egyenleges oldallal (kivéve, ha a cég szerepel a NAV köztartozásmentes adózók között),
- friss főkönyvi kivonat,
- utolsó, aláírt éves beszámoló, amennyiben nincs feltöltve az e-beszámoló oldalán,
- aláírási címpéldány(ok),
- aláíró(k) személyi igazolvány és lakcímkártya másolatai (lakcímkártya esetében a lakcímet tartalmazó oldala).
A gépjárművek tartós bérleti szerződését határozott futamidőre (12-60 hó) az Ön által meghatározott éves futásteljesítmény (szerződött futás) figyelembevételével kötjük meg, rögzített szolgáltatási tartalommal (pl. bérlés, gumimenedzsment, biztosítások stb.).
Ha azonban Ön a gépjárművet a meghatározott futamidőtől eltérő ideig kívánja használni, és/vagy a tényleges éves futásteljesítmény eltér a szerződött futástól, úgy lehetőség van az egyedi bérleti szerződés bizonyos keretek közötti módosítására, újra kalkulálás alapján.
Szintén lehetőséget biztosítunk a tartós bérleti szerződésben foglalt szolgáltatások módosítására, meglévő szolgáltatások lemondására, újabb szolgáltatások igénybevételére, erről szolgáltatásaink között tájékozódhat.
Kérjük, a tartós bérleti szerződés futamidejének és/vagy futásteljesítmény módosításához az alábbi adatok megadásával forduljon kapcsolattartójához, vagy írjon a flotta@mail.merkantil.hu e-mail címre:
- gépjármű forgalmi rendszáma,
- aktuális km óra állás,
- várható jövőbeni éves futásteljesítmény,
- gépjármű tervezett leadási dátuma.
Ha a tartós bérleti szerződés szolgáltatástartalmán kíván módosítani, úgy erre vonatkozó igényét is írja meg nekünk a fentieken túl.
Kollégáink szerződésmódosítási ajánlatunkkal hamarosan felkeresik Önt.
Mi a teendőm, ha lejár a tartós bérleti szerződésem?A bérleti szerződések lejáratát megelőzően kollégáink megkeresik Önt, hogy érdeklődjenek a bérelt gépjármű sorsáról, azaz, hogy a gépjármű leadása vagy (ha lehetséges) annak további használata mellett döntenek.
Kérjük, leadás esetén olvassa el a leadással kapcsolatos tájékoztatónkat, további használati igény esetén a szerződés futamidejének módosításával kapcsolatos információkat.
A gépjármű leadását követően a tartós bérleti szerződés feltételeinek megfelelően elszámolást készítünk, majd az adott tartós bérleti szerződést lezárjuk.
Mi a teendőm, ha a tényleges futásteljesítmény eltér a szerződött futásteljesítménytől?Ha a gépjármű használata során kiderül, hogy a tényleges éves futásteljesítmény - akár pozitív, akár negatív irányban - eltér a szerződött futásteljesítménytől, vagy esetleg a gépjármű használójának munkakörülményei megváltoznak, és ezért eltérés várható, úgy lehetőség van a bérleti díj valós futáshoz történő igazítására.
Ilyenkor megvizsgájuk, hogy a változás várhatóan mennyi költségtöbbletet vagy költségmegtakarítást eredményez a hátralévő futamidő alatt, amit a bérleti díjban érvényesítünk. A bérleti díjak valós futásteljesítményhez való igazításával elkerülhető, hogy a futamidő végi elszámolások váratlan kiadásokat hozzanak magukkal.
Kérjük, alul- vagy túlfutás korrekcióra vonatkozó ajánlatkéréshez küldje el kapcsolattartójának (vagy a flotta@mail.merkantil.hu e-mail címre) az alábbiakat:
- gépjármű rendszáma,
- aktuális km óra állás,
- várható jövőbeni éves futásteljesítmény.
Kollégáink ajánlatunkkal hamarosan megkeresik Önt.
Mi a teendőm, ha megváltoztak az azonosító adatok?Ha adataiban változás lép fel, arról haladéktalanul értesítenie szükséges kapcsolattartóján túl egyidejűleg a Szolgáltatót is. Ilyen tájékoztatási kötelezettséggel bíró változások különösképpen, de nem kizárólagosan:
- székhely vagy levelezési cím változása,
- kapcsolattartó személy vagy annak elérhetőségének változása,
- tulajdonosi szerkezet vagy a tulajdonosok személyének megváltozása,
- cégjegyzésre/képviseletre jogosultak személyének változása.
Kérjük, a változásokról írásban tájékoztassa kapcsolattartóját, vagy írjon a flotta@mail.merkantil.hu e-mail címre.
Mi a teendőm, ha leadnám a gépjárművet?Ha Ön a gépjármű leadása mellett dönt, mert nem kívánja meghosszabbítani a bérleti szerződésének futamidejét, kérjük, szándékáról tájékoztassa kapcsolattartóját vagy írjon a flotta@mail.merkantil.hu e-mail címre.
Amennyiben leadási ponton szeretné leadni a gépjárművet, kérjük, jelezze leadási igényét a flottalogisztika@mail.merkantil.hu e-mail címen, minimum 72 órával a leadási időpontot megelőzően (munkaszüneti napok nem számítanak bele az időintervallumba), az alábbi kötelező adatok megadásával:
- leadás tervezett dátuma és időpontja,
- rendszám,
- típus,
- helyszín,
- kontakt személy neve és telefonszáma.
- levélben kerüljön feltüntetésre: „Merkantil Bérlettől bérelt gépjármű”.
Hol tudja leadni?
JÁRMŰDEPÓ
Cím: 1112 Budapest, Alsóhatár út 1/C
Nyitvatartás: H-P, 8-17 óráig
Kontaktszemély: Mravik Attila
Telefonszám: +36 30 825 5382
E-mail:
mravik@jarmudepo.hu
Kérjük, hogy a gépjármű leadásakor kiemelten figyeljen az alábbiakra:
- a gépjárműből vegye ki személyes tárgyait,
- a gépjármű kívül és belül is tiszta legyen,
- a gépjármű utólagos dekorációja (pl. matricák) kerüljön eltávolításra,
- állapota feleljen meg a rendeltetésszerű használat követelményeinek, amelynek feltételeit a Magyar Lízing és Finanszírozó Társaságok Szövetsége által közzétett, a Szolgáltató honlapján is megtekinthető egységes személyautó és kishaszongépjármű -átvételi útmutató tartalmazza:
- a gépjárművel együtt
adja át annak, valamennyi tartozékát, így különösen
- kulcsait, távirányítóit, kódkártyáit,
- forgalmi engedélyét,
- szervizkönyvét, valamint használati és karbantartási utasítását,
- KRESZ tartozékokait.
A gépjármű leadásakor átadás-átvételi jegyzőkönyv készül, ebben rögzítésre kerül a gépjármű fentiekre vonatkozó adatok, km óra állása, a látható sérülések, esetleges hibák és hiányosságok. A tartós bérleti szerződés konstrukciójától függően a leadást követően elkészül a gépjármű műszaki és esztétikai állapotfelmérése, mely felmérés majd a futamidő végi elszámolás alapját képezi.
Ha a gépjármű állapota ezt indokolja, a Merkantil Bérlet Kft. - a bérbe vevő költségén - gondoskodik a működésképesség helyreállításához, illetve a tovább értékesítéshez elengedhetetlenül szükséges javítási, karbantartási munkák elvégeztetéséről, ideértve a gépjármű kulcsainak, okmányainak és tartozékainak esetleges pótlását is.
Amennyiben elszállítást szeretne kérni, kérjük jelezze igényét kapcsolattartójának vagy a flotta@mail.merkantil.hu e-mail címre.
Mi a teendőm, ha lerobbant az autóm?Ha munkaidőn kívül (hétvégén, ünnepnapon vagy éjszaka) műszaki hiba vagy baleset miatt nem tudja folytatni útját, és bérleti szerződése tartalmaz közúti segélyszolgálat szolgáltatást, úgy a Merkantil Assistance nonstop +36 1 268 6800 telefonszámán kérhet segítséget.
Kérjük, a segélyhívás előtt készítse elő a forgalmi engedélyt, hogy a diszpécsernek megadhassa a gyors ügyintézéshez szükséges adatokat! Szerződött partnerünk tájékoztatja Önt a gépjárműre kötött szerződés alapján elérhető magyarországi és európai szolgáltatások köréről (helyszíni javítás, szervizbe szállítás, csereautó stb.) és közösen dönthetnek az Önnek leginkább megfelelő intézkedésről.
Mi a teendőm, ha káresemény, baleset történt?Kérjük, a mindennemű káreseményt haladéktalanul jelentsen kollégáinknak a karrendezes@mail.merkantil.hu e-mail címen vagy munkaidőben a +36 1 268 6800 telefonszámon.
Teendők a kár helyszínén
Kérjük, győződjön meg arról, hogy a balesetben történt-e személyi sérülés. Ha igen, úgy haladéktalanul és kötelezően hívjon rendőrt és mentőt, a baleseti helyszínt hagyja változatlanul abban az esetben is, ha a sérült járművek akadályozzák a forgalmat.
Ha nincs személyi sérülés, akkor is javasoljuk, hogy hívjon rendőrt (élethelyzettől függően) illetve, hogy készítsen fényképeket a balesetről, mely a segítségére lehet a felelősség későbbi tisztázásában.
Baleseti bejelentő
A bejelentő lap elsősorban a baleset pontos leírására szolgál, ezért fontos, hogy azt saját szempontjai alapján töltse ki az esemény részleteinek megfelelően.
Emellett elérhető az E-kárbejelentő nevű alkalmazás (ekarbejelento.hu), melyet a balesetben résztvevők mobiltelefon tudnak kitölteni.
Ha egyik félnél sincs baleseti bejelentő, és a helyszínen nem is oldható meg annak gyors beszerzése, vagy nem megoldható az E-kárbejelentő használata, abban az esetben célszerű egy papírra felírni egymás adatait, elérhetőségeit, és azt, hogy mikor, mi történt. A dokumentumokról készítsen fényképeket mobiljával.
Feltétlenül ellenőrizze tételesen a baleset összes résztvevőinek iratait (személyi igazolvány, jogosítvány, forgalmi engedély, biztosítási adatok).
Külföldi káresemény
Külföldön bekövetkezett káresemény esetében is kötelező rendőri intézkedést kérni amennyiben:
- személyi sérülés történt
- a másik fél vagy felek elhajtanak a baleset helyszínéről
- a másik fél vagy felek nem együttműködőek.
Nagyon fontos, hogy a baleset helyszínén töltsék ki az európai baleseti bejelentőt (kék-sárga), amely során ügyeljenek arra, hogy a külföldi rendszámú gépjármű, annak felelősségbiztosítója és vezetőjének az adatai pontosan legyenek feltüntetve.
A nyomtatvány egységes az egész Európai Unióban. Minden ország a saját nyelvén nyomtatja ki a bejelentőlapot, de ezek tartalmukban nem térnek el egymástól. Akár kettőt is ki lehet tölteni, a külföldi autós a sajátját, a magyar pedig a magyar nyelvűt tölti ki, s mindketten mindkettőt aláírják. Fontos azonban, hogy mindkét nyomtatvány tartalmilag azonosan legyen kitöltve és aláírva.
Külföldön bekövetkezett bármilyen kárnál, kárenyhítési tevékenység (pl. gépjármű elszállíttatása, zárt helyen tároltatása) csak a biztosítóval történt előzetes egyeztetést követően végezhető.
Lopáskár, rongálás
Gépjármű lopáskár, részlopáskár, illetve rongáláskár esetén haladéktalanul feljelentést kell tennie az esemény, illetve a lakóhely szerinti illetékes rendőrkapitányságon!
Kérjük, hogy a feljelentés másolatát küldje meg a karrendezes@mail.merkantil.hu e-mail címre!
Mi a teendőm, ha lejár a gépjármű műszaki érvényessége?Közúti forgalomban csak érvényes forgalmi engedéllyel és érvényes műszaki vizsgával vehet részt a gépjármű. A bérbe vevő felelőssége, hogy a gépjármű a műszaki érvényesség lejáratát megelőzően elvégzésre kerülhessen a műszaki vizsga.
Kérjük, igényét jelezze a flottaszerviz@mail.merkantil.hu e-mail címen vagy a +36 1 268 6800 telefonszámon, kollégáink - és rajtuk keresztül szerződött szervizpartnereink - készséggel állnak az Ön rendelkezésére.
Mi a teendőm, ha a gépjárművem javítása, karbantartása szükséges?Az előírt időszakos szervizeket legkésőbb a szerviz/garanciafüzetben foglalt idő/km futás teljesülésekor vagy a gépjármű műszerfalán erre figyelmeztető jelzés által meghatározott km/idő korlátig szükséges elvégeztetni a gyártói garanciavállalás érvényességéhez. A bérbe vevő felelőssége, hogy a gépjármű a kötelező szerviz periódus lejáratát megelőzően szervízbe kerüljön.
A gépjármű rendellenes működése (műszerfalon hibajelzés világít, szokatlan hang és/vagy menet tulajdonság stb.), sérülése, alkatrész és tartozék elhagyása esetén a gépjárműnek szintén mihamarabb szervizbe kell kerülnie.
Kérjük, igényét jelezze a flottaszerviz@mail.merkantil.hu e-mail címen vagy a +36 1 268 6800 telefonszámon, kollégáink - és rajtuk keresztül szerződött szervizpartnereink - készséggel állnak az Ön rendelkezésére.
Mi a teendő szezonális abroncscsere esetén?Az abroncsok élettartamát jelentősen megnöveli az időben elvégzett szezonális csere, és a rendszeresen ellenőrzött megfelelő nyomás.
A szezonális abroncscseréket jellemzően október-november hónapokban (téli átszerelés), illetve március-április hónapokban (nyári átszerelés) végeztetheti el szerződött partnereink közreműködésével.
Ha már ismeri a folyamatot, akkor az alábbi linkeken és/vagy telefonszámokon kaphat időpontot már korábbi szolgáltatójától:
- MARSO Kft.: https://www.marso.hu/bejelentkezes?returnTo=/szerviz-foglalas
- ABRONCS Kereskedőház Kft.: https://ido.akh.hu/
Ha abroncsa a szezonális abroncscserék közötti időszakban elhasználódott, defektet szenvedett, vagy azon rendellenes kopást (futófelület 2 oldalán eltérő elhasználódás, „kagylós” kopás), esetleg szálszakadást észlel, kérjük, haladéktalanul jelezze kollégáinknak, akik a legközelebbi szervizpartnerhez irányítják.
Kérjük, igényét jelezze a flottaszerviz@mail.merkantil.hu e-mail címen vagy a +36 1 268 6800 telefonszámon, kollégáink - és rajtuk keresztül szerződött szervizpartnereink - készséggel állnak az Ön rendelkezésére.
Mi a teendőm, ha elveszett az üzemanyagkártyám?Kérjük, a kártya elvesztésének észlelése esetén haladéktalanul hívja az üzemanyag kártyát kibocsátó olajtársaság ügyfélszolgálatát, akik intézkednek a kártya letiltásáról.
- MOL: +36 1 211 1000
- SHELL: +36 1 480 1111
Kérjük, ezt követően jelezze a kártya elvesztését és letiltását a flottaszerviz@mail.merkantil.hu e-mail címen, hogy - igény esetén - új kártyát rendelhessünk Önnek.
Kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot!
Tudomásul vettem a Merkantil Bérlet Kft. Általános adatvédelmi tájékoztatóját és a Bérbeadási és Flottakezelési szolgáltatásokra vonatkozó adatkezelési tájékoztatóját. Továbbá hozzájárulok adataim kezeléséhez az ajánlatadás és a szerződés előkészítése során végzett kapcsolattartás érdekében.
Kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot!
Tudomásul vettem a Merkantil Bérlet Kft. Általános adatvédelmi tájékoztatóját és a Bérbeadási és Flottakezelési szolgáltatásokra vonatkozó adatkezelési tájékoztatót. Továbbá hozzájárulok adataim kezeléséhez az ajánlatadás és a szerződés előkészítése során végzett kapcsolattartás érdekében.